ΔΤ ΣΕΚΑ για τις απολύσεις του ΤΑΡ στον Νομό Θεσσαλονίκης
 
Για άλλη μια φορά, το Υπουργείο Πολιτισμού, αποδεικνύεται ακριβό στα πίτουρα και φτηνό στο αλεύρι. Ενώ εξαντλεί όλη την επικοινωνιακή δυναμική του στο να «περιφρουρήσει» τα αρχαία στις μεγάλες επενδύσεις, την ώρα που η υπουργός υπογράφει σχετικά μνημόνια από την πίσω πόρτα, την ίδια στιγμή καταφέρνει να μας αποδείξει τι σημαίνουν τα μνημόνια αυτά.
 
Τελευταίο παράδειγμα αποτελεί η στάση βασικών εμπλεκομένων (ΥΠΠΟΑ, του κυρίου, καθώς και του αναδόχου του έργου) με τις σωστικές ανασκαφές στον ΤΑΡ. Μπορεί όντως να έχει κατασκευασθεί το 50% του έργου και πιθανόν σε πολλά σημεία οι εργασίες στα αρχαιολογικά μέτωπα να έχουν ολοκληρωθεί. Η έρευνα όμως και η υποχρέωση του κυρίου του έργου δεν σταματά εκεί. Η διαχείριση και η επιλογή του προσωπικού ανήκει στις οικείες εφορείες αρχαιοτήτων, ενώ η υποστήριξη της συντήρησης, της τεκμηρίωσης και της μελέτης τους ανήκουν και βαραίνουν ως ευθύνη τον ΤΑΡ, βάσει ακόμη και αυτών των μνημονίων συνεργασίας και συναντίληψης. Τίποτα όμως από αυτά πλέον δε μετρά. Το προσωπικό, αρχαιολόγοι και λοιπές ειδικότητες, απομακρύνεται χωρίς καμία έγγραφη ενημέρωση της Υπηρεσίας. Η ίδια, με τελευταίο παράδειγμα την ΕΦΑΠΕΘ, νίπτει τας χείρας της παραδίδοντας ουσιαστικά όλο τον έλεγχο και τα κλειδιά της υπηρεσίας στον «αγωγό» και φυσικά όλοι δηλώνουν με ανακοινώσεις και πληρωμένες καταχωρήσεις το πόσο σωστή δουλεία γίνεται, με ποσό σεβασμό διαχειρίζεται η πολιτιστική μας κληρονομιά και πόσες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί. Στο μεταξύ, οι ανασκαφικές εργασίες, αλλά και οι εκσκαφές, στο έργο του ΤΑΡ στον Νομό Θεσσαλονίκης συνεχίζονται με μειούμενο, ανεπαρκές αριθμητικά προσωπικό, την ώρα που υπάρχουν ενεργά μέτωπα με αρχαιότητες και αυξημένες ανάγκες σε αρχαιολογικό προσωπικό.
 
Είναι προφανές πως όλα τα έργα έχουν μια διάρκεια κατασκευής και ολοκλήρωσης. Αντίστοιχα και οι ανασκαφές που τα συνοδεύουν. Από αυτό όμως το σημείο, μέχρι την πλήρη αδιαφορία που ήδη έχει αρχίσει να παρατηρείται, υπάρχει μία τεράστια απόσταση, πιο μεγάλη από την πορεία του αγωγού! Είναι δε φανερό, πως το πείραμα που παρακολουθούμε, όπως ακριβώς και στο Μετρό Θεσσαλονίκης, θα αποτελέσει το μοντέλο σωστικής ανασκαφής για όλα τα υπόλοιπα μεγάλα και μικρά ιδιωτικά/δημόσια έργα. Νομότυπη επίβλεψη με πλούσια υλικοτεχνική υποδομή, αναγκαστικά σωστική ανασκαφή όπου δεν μπορούμε να την αποφύγουμε, και μετά κατάχωση όλων σε μια αποθήκη. Ούτε λόγος να μάθει η κοινωνία για το πολιτιστικό της απόθεμα και την κληρονομιά της. Μάλλον είναι επικίνδυνη τέτοια αυτογνωσία.
 
Είμαστε περήφανοι που μία προοδευτική κυβέρνηση βλέπει έτσι την πρόοδο και μάλιστα σε έναν τομέα που όλα αυτά τα χρόνια διατυμπάνιζε την υπεράσπισή του.
 
Καλούμε, έστω και τώρα, τόσο τον ΤΑΡ όσο και την Υπηρεσία να ανακαλέσουν τις απολύσεις που πραγματοποιήθηκαν μετά τις 21 Αυγούστου 2017 και να ανανεώσουν τις συμβάσεις σε όλο το απαιτούμενο επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό.
Καλούμε τον υπεργολάβο, να αντιληφθεί τη θέση του και τις ευθύνες που του αναλογούν.
 

Πάνω από όλα όμως, καλούμε όλους να σέβονται στην πράξη τον αρχαιολογικό νόμο.

Κατηγορίες: Δελτία τύπου

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Διαδώστε το

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία: Δελτία τύπου