Δεν είναι η πρώτη φορά που η Cosco επιχειρεί να χρησιμοποιήσει το αρχαίο τείχος (Κονώνειο) εντός του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας σαν αποθηκευτικό χώρο. Τρεις φορές στα παρελθόντα έτη μετέτρεψε τον χώρο σε car terminal και ακόμη μία φορά σε …αρένα αγώνων πλαγιολίσθησης. Όλα υλοποιήθηκαν χωρίς την έγκριση της αρμόδιας Εφορείας Αρχαιοτήτων. Τώρα η Cosco ζητάει έγκριση από το ΚΑΣ προκειμένου να μετατρέψει και επίσημα πλέον τον αρχαιολογικό χώρο σε τελωνειακό, και σε πεδίο φορτοεκφόρτωσης τράνσιτ αυτοκινήτων.
Καλούμε το ΚΑΣ να λάβει υπόψιν του ότι στη σύμβαση παραχώρησης του Λιμένα (Ν.4404/2016 παρ/μα 6.2 β) ΔΕΝ επιτρέπεται η χρήση των χώρων ΠΑΛΑΤΑΚΙ-ΑΛΚΙΜΟΣ, με εξαίρεση τις σχετικές πρόνοιες για την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
Ζητάμε να υλοποιηθεί η υπουργική απόφαση της 18/10/2018 (συνημμένο) για την ανάδειξη του Κονώνειου Τείχους και του Ταφικού Μνημείου του Θεμιστοκλή και την παραχώρηση του χώρου στην πόλη για διασύνδεση του αστικού ιστού με τις αρχαιότητες, όπως προβλέπει η απόφαση.
Να σταματήσει η Cosco να προσβάλλει την πολιτιστική κληρονομιά του Πειραιά, το αρχαίο Κονώνειο τείχος και το νεότερο μνημείο του Βασιλικού Περιπτέρου, μετατρέποντας τα σε βιομηχανική ζώνη!
Τελευταίες ανακοινώσεις
Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία: Ανακοινώσεις
Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου Πολιτισμού να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους του Αρχαιολογικού Μουσείου Αλεξανδρούπολης με τη διενέργεια [...]
Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (Σ.ΕΚ.Α.) εκφράζει τη στήριξή του στα δίκαια αιτήματα της «Πρωτοβουλίας Αγώνα για το Πάρκο της Ακαδημίας [...]
η έννοια της υποχρεωτικής άδειας ΔΕΝ υφίσταται εν γένει στο ελληνικό εργατικό δίκαιο. Η άδεια πάντοτε συνομολογείται ανάμεσα σε εργαζόμενο και εργοδότη
Στις 3 Ιουνίου 2024 δημοσιεύτηκε από το υπουργείο Εργασίας η φετινή εγκύκλιος που αφορά την «πρόληψη της θερμικής καταπόνησης των [...]