από το έγγραφό μας υπ’αριθμόν 4892/15-08-23, προς ΕΦΑΗ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κοιν. ΓΔΑΠΚ

Αξιότιμες/οι κυρίες/οι,

Με το παρόν έγγραφο ζητούμε την επίλυση των προβλημάτων μετάβασης και μετακίνησης των εργαζομένων στις αρχαιολογικές εργασίες στο εργοτάξιο του νέου αερολιμένα Ηρακλείου στην περιοχή του Καστελλίου Πεδιάδας.

Συγκεκριμένα, η πλειονότητα αναφερόμενων εργαζομένων, που στο σύνολό τους αριθμούν περίπου 100, κατοικεί στην πόλη του Ηρακλείου, δηλαδή περίπου 35 χλμ. ή 45 λεπτά της ώρας μακριά από έδρα της δουλειάς του. Παρότι οι εργαζόμενοι μεταβαίνουν σε μικρές ομάδες με δικά τους μέσα στο εργοτάξιο, το κόστος καυσίμων είναι πολύ υψηλό και ασύμφορο σε σχέση με τους χαμηλούς μισθούς που λαμβάνουν.

Επιπλέον, τα οχήματα τους υφίστανται σημαντικές φθορές λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που επικρατούν, δηλαδή χώμα, χαλίκια, πέτρες, σκόνη, βροχή και συχνοί ισχυροί άνεμοι, καθώς αναγκάζονται συχνά να τα αξιοποιούν για τις μετακινήσεις τους και εντός του εργοταξίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι Ι.Χ. των εν λόγω εργαζόμενων έχουν παρουσιάσει βλάβες και φθορές στα συστήματα διεύθυνσης, αλλαγής ταχυτήτων και πρόσφυσης, που είναι ενδεικτικές της καταπόνησης που υφίστανται (στη διάθεσή σας είναι και τα σχετικά παραστατικά που το αποδεικνύουν).

Είναι επίσης, αρκετοί οι εργαζόμενοι που δε διαθέτουν Ι.Χ. και δε μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις υπάρχουσες δημόσιες συγκοινωνίες, ώστε να βρίσκονται εγκαίρως στην εργασία τους.

Συνεπώς, η φθορά των Ι.Χ., η ανά μικρές ομάδες μετακίνηση από το Ηράκλειο στο Καστέλλι, η κατ’ελάχιστο καθημερινή απόσταση των 70 χλμ. σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας (ΒΟΑΚ), όλοι αυτοί οι παράγοντες θέτουν σοβαρά ζητήματα ασφάλειας του προσωπικού.

(…)

Για όλους τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί άμεση λύση για τους εργαζόμενους των αρχαιολογικών εργασιών στο Καστέλλι σε σχέση τόσο με την μετάβαση και την επιστροφή τους στην πόλη του Ηρακλείου, όσο και με την μετακίνηση τους εντός του εργοταξίου.

Ζητούμε:

α) Μετάβαση και επιστροφή των εργαζομένων με λεωφορείο μισθωμένο ειδικά για το σκοπό αυτό με αναχώρηση από κεντρικό σημείο της πόλης του Ηρακλείου. Ανεξάρτητα από τους όρους της σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εργολήπτριας εταιρείας και ανεξάρτητα από το ποια είναι η έδρα εργασίας του έργου, το πρόβλημα παραμένει και δε μπορεί οι ιθύνοντες να εθελοτυφλούν και να εμπαίζουν τους εργαζόμενους. Πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση για λόγους ασφάλειας, προτού υπάρξουν ατυχήματα.

β)  Μετακίνηση των εργαζομένων εντός του εργοταξίου, ειδικά σε τμήματα που δεν περιλαμβάνονται στο υπάρχον οδικό δίκτυο, με οχήματα της εργολήπτριας εταιρείας.

 

Κατηγορίες: Διαύγεια ΣΕΚΑΕτικέτες:

Βρήκατε ενδιαφέρον το άρθρο; Διαδώστε το

Περισσότερα άρθρα στην κατηγορία: Διαύγεια ΣΕΚΑ