Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων

Ανακοινώσεις

«Ριζική αποψίλωση»

Για την πυρκαγιά στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών

 

Αυτό το Σαββατοκύριακο δεν είχαμε καμένους ούτε πνιγμένους συμπολίτες μας. Τα ΜΜΕ δεν θα απαιτηθεί να υμνήσουν την κυβέρνηση, καταμετρώντας διασωθέντες (και προσπερνώντας γρήγορα τον αριθμό των θυμάτων).

Αυτό το Σαββατοκύριακο «απλώς» λαμπάδιασε ο Αρχαιολογικός Χώρος των Μυκηνών. Το υπουργείο Πολιτισμού εξηγεί με Δελτίο Τύπου του πώς σώθηκαν από την πυρκαγιά «το Αρχαιολογικό Μουσείο Μυκηνών, η κεντρική είσοδος στην Ακρόπολη των Μυκηνών (Πύλη Λεόντων), ο Ταφικός Κύκλος Α, τα μνημεία στην βόρεια κλιτύ της Ακρόπολης, καθώς και τα κυκλώπεια τείχη» χάρη στις σχετικές πρόνοιες για «ριζική αποψίλωση» του αρχαιολογικού χώρου. Η υπουργός, που ευχαρίστησε «τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά, με τον οποίον ήταν σε επαφή, για τον συντονισμό της όλης επιχείρησης», ξέχασε να εξηγήσει πώς μεταδόθηκε η φωτιά εντός των τειχών της αποψιλωμένης μυκηναϊκής ακρόπολης, στην Ανατολική Πτέρυγα του Ανακτόρου, στις Βόρειες Αποθήκες, στην περιοχή του αρχαϊκού ναού στην κορυφή του λόφου, στην άνω δυτική κλιτύ της Ακρόπολης, στη ΝΔ Συνοικία και την περιοχή του Θρησκευτικού Κέντρου των Μυκηνών.

Η «ριζική αποψίλωση» όμως δεν είναι ολότελα ψέμα. Πραγματοποιείται. Αφορά τα Μουσεία, τους Αρχαιολογικούς χώρους, τα Μνημεία και τους εργαζόμενους σε αυτά, αφορά ολόκληρο τον τομέα του Πολιτισμού, και αφορά, συνολικά, τα ευρύτερα κομμάτια της ελληνικής κοινωνίας που πλήττονται ανεξαίρετα. Ορθότερα, πρέπει να ονομάζεται «κοινωνική ριζική αποψίλωση».

Ευτυχώς, δεν κάηκαν τα κυκλώπεια τείχη, πανηγυρίζει τώρα το ΥΠΠΟΑ. Πράγματι, μόνο ό,τι δεν είναι δυνατό να καεί ή να καταποντιστεί, περισώζεται αυτήν τη στιγμή από τις αντικοινωνικές και αντιπολιτιστικές πολιτικές της κυβέρνησης και των υπουργείων της.

Από το ξερίζωμα και τεμαχισμό της πολιτισμικής μας παράδοσης (βλ. αρχαιότητες στον σταθμό Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη) μέχρι τη βεβήλωση περιοχών φυσικού κάλλους ή αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (βλ. σταθμό ανεμογεννητριών στον Ισθμό Ιεράπετρας), από τα πιο μεγάλα οράματα των τελευταίων κυβερνήσεων (βλ. περιορισμένη κήρυξη του Ελληνικού για ανέγερση πολιτείας τζόγου) μέχρι τις πιο διαφημισμένες διπλωματικές επιτυχίες μας σε επίπεδο αρχαιοτήτων (βλ. συμφωνία …«δανεισμού» της Ελλάδας από τη Γαλλία, μετόπης του Παρθενώνα) ως Σύλλογος θα βρεθούμε απέναντι στις αποφάσεις εκείνες που ρημάζουν ταυτόχρονα τον λαό, τον τόπο, και την ιστορία τους, απέναντι σε εκείνους που επιχειρούν να περιγράφουν τις διαδοχικές καταστροφές (ή καταστροφικές επιλογές τους) σαν απανωτές επιτυχίες τους.


 

Καταγγελία καθυστέρησης καταβολής δεδουλευμένων σε αρχαιολόγους

 

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (Σ.ΕΚ.Α.) συμπλήρωσε ήδη τέσσερις μήνες (9 Μαΐου-9 Αυγούστου) προσπαθώντας να συμβάλει εξωδίκως στην εξεύρεση λύσης στην υπόθεση των δύο συναδέλφων και μελών του Συλλόγου μας, οι οποίοι εργάστηκαν ως ΠΕ Αρχαιολόγοι ορισμένου χρόνου στο υποέργο «Αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες» του ενταγμένου στο ΕΣΠΑ έργου «Βελτίωση αγροτικής οδού στο αγρόκτημα Πενταλόφου από την περιοχή των νέων νεκροταφείων έως την παλιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Κιλκίς», αλλά ποτέ δεν έλαβαν τα δεδουλευμένα τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ένας εκ των δύο συναδέλφων έχει ήδη συμπληρώσει ένα έτος χωρίς να έχει λάβει τα δεδουλευμένα για το 3μηνο περίπου διάστημα της εργασίας του.

Οι συνάδελφοι προσελήφθησαν ως μισθωτοί υπάλληλοι με εξαρτημένη σχέση εργασίας από τον Δήμο Ωραιοκάστρου, συνεπώς ο τελευταίος θα έπρεπε να έχει υπάρξει συνεπής στις υποχρεώσεις του, καλύπτοντας από το αποθεματικό του τα έξοδα πληρωμής των υπαλλήλων του.

Θεωρούμε υποτίμηση και πρόκληση προς τους απλήρωτους εργαζόμενους αλλά και προς τον Σύλλογό μας τη φερόμενη ή υπαρκτή διάσταση απόψεων ανάμεσα στη Διευθύντρια Διοικητικού Οικονομικού του Δήμου και στην υπεύθυνη Ταμείου στο Γραφείο Εσόδων και Περιουσίας του Δήμου, για το «εάν πρέπει να συνταχθούν ένα ή δύο εντάλματα πληρωμής», με τη διαφωνία τους να πλήττει αποκλειστικά τους εργαζόμενους και απλήρωτους αρχαιολόγους.

Οι καλές προθέσεις του Δημάρχου ή του Αντιδημάρχου φαίνεται ότι δεν επαρκούν για να λυθεί το πρόβλημα, το οποίο απλώς μετατίθεται από το ένα γραφείο του Δημαρχείου στο άλλο, μαζί με τις ευθύνες, με σταθερό παρονομαστή τη μη καταβολή των δεδουλευμένων των συναδέλφων μας.

Σημαντική ευθύνη, ωστόσο, φέρει και η υπεύθυνη Εφορεία Αρχαιοτήτων Περιφέρειας Θεσσαλονίκης, η οποία ως εγγυήτρια της εκτέλεσης του υποέργου, θα όφειλε τουλάχιστον να μην έχει επιτρέψει τη συνέχιση του έργου (μάλιστα με πρόσληψη δεύτερου αρχαιολόγου) ενώ εκκρεμούσαν οφειλόμενα δεδουλευμένα ήδη στον πρώτο αρχαιολόγο. Επίσης, θα όφειλε να έχει κινήσει διαδικασίες για την αποπληρωμή των συναδέλφων, διαπιστώνοντας τη σχετική αδράνεια του Δήμου Ωραιοκάστρου, και να μην εγκαταλείψει την προσπάθεια και, μαζί, τους εργαζομένους. Ο Δήμος Ωραιοκάστρου έχει επιδείξει πρωτοφανή αναλγησία εμπαίζοντας κατ’ εξακολούθηση τους δύο συναδέλφους, ενώ και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Περιφέρειας Θεσσαλονίκης εκτίθεται σιωπώντας μπροστά σε μια τόσο μεγάλη -σημειωτέον, άνευ προηγουμένου- καθυστέρηση στην καταβολή δεδουλευμένων προς συναδέλφους επί συμβάσει αρχαιολόγους.

Καταγγέλλοντας το γεγονός, ως ΣΕΚΑ επιφυλασσόμαστε για όλες τις σύννομες ενέργειες προάσπισης των συμφερόντων των συναδέλφων μας, καθώς και για τη δημοσιοποίηση των ως άνω αδιόρθωτων πρακτικών στην τοπική κοινωνία. Ήδη έχει ενημερωθεί η αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας, γεγονός, απλώς, θλιβερό: θεωρούν οι τοπικές αρχές, οι ΕΦΑ και η κεντρική υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ ότι πρέπει να προστρέχουμε σε ΣΕΠΕ και δικαστήρια για να κερδίζουμε το δικαίωμα στην πληρωμή της εργασίας μας;!


Ενημέρωση για το εξωδικαστικό κλείσιμο της υπόθεσης των 19 συναδέλφων μας, πρώην εργαζομένων στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης

 

Στις 28 Ιουλίου 2020, στη Θεσσαλονίκη, υπογράφτηκε ο εξωδικαστικός συμβιβασμός ανάμεσα στους 19 αρχαιολόγους - πρώην εργαζόμενους στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης και την Κοινοπραξία του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Θυμίζουμε ότι ο ΣΕΚΑ, έπειτα από παρακίνηση συναδέλφων εκ των 19, ανέλαβε πριν από έναν χρόνο πρωτοβουλία, αρχικά ζητώντας την άρση των αντεργατικών όσο και άδικων μηνύσεων που εκκρεμούσαν προς 10 αρχαιολόγους, στη συνέχεια επιδιώκοντας τον εξωδικαστικό συμβιβασμό σε ό,τι αφορά την αστική διαφωνία ανάμεσα στους 19 αρχαιολόγους και την Κοινοπραξία.

Μεσολάβησαν συνάντηση με την Αττικό Μετρό, δύο συναντήσεις στο υπουργείο Εργασίας, σειρά επικοινωνιών με το υπουργείο αλλά και τους δικηγόρους των δύο πλευρών, και, κυρίως, πολλές συναντήσεις και συνεννοήσεις με τους 19 συναδέλφους μας. Πολλά μέλη του ΔΣ και των τοπικών Παραρτημάτων ενεπλάκησαν ενεργά στην κοινή προσπάθεια, και βρέθηκαν τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη σε συναντήσεις με συναδέλφους για την υπόθεση. Καρπός της συλλογικής προσπάθειας, ένας εξωδικαστικός συμβιβασμός και ενώ εκκρεμεί η απόφαση του Αρείου Πάγου, την οποία ο συμβιβασμός παρακάμπτει. 

Συνεχίζουμε στην υπομονετική πορεία που έχουμε χαράξει, με πίστη στην δύναμη της συλλογικής διαπραγμάτευσης και διεκδίκησης.

Για την εγκατάσταση αιολικού σταθμού

εντός του αρχαιολογικού χώρου Ισθμού της Ιεράπετρας

 

Μπορούν άραγε ανεμογεννήτριες ύψους 90 και 80 μέτρων να τοποθετηθούν μέσα σε έναν αρχαιολογικό χώρο; Το Υπουργείο Πολιτισμού απαντά στο ερώτημα θετικά υπό προϋποθέσεις. Συναινώντας ωστόσο στην εγκατάσταση αιολικού «πάρκου» εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου του Ισθμού της Ιεράπετρας το Υπουργείο Πολιτισμού νομιμοποιεί το έργο και ανοίγει το δρόμο για ανάλογα σχέδια στο άμεσο μέλλον παρέχοντας σταθερά έγκριση, νομιμοποίηση και διευκολύνσεις προς τους επενδυτές και στεκόμενο απέναντι στην τοπική κοινωνία και τους ενεργούς πολίτες που διαφωνούν με αυτού του είδους την «ανάπτυξη».

Η κήρυξη του χώρου έγινε το 2000 -σε μια πρωτοφανή για τα δεδομένα της εποχής απόφαση- με σκοπό, όπως αναφέρεται στον Διαρκή Κατάλογο Κηρυγμένων Αρχαιολογικών Χώρων και Μνημείων της Ελλάδος (ΥΑ ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Α1/Φ43/9472/478 π.ε./27-3-2000 - ΦΕΚ 517/Β/11-4-2000), «την αποτελεσματικότερη προστασία των αρχαιοτήτων του σπουδαιότατου ιστορικού χώρου του βορείου τμήματος Ισθμού Ιεράπετρας», που αποτέλεσε τη μόνη χερσαία σύνδεση της Κεντρικής με την Ανατολική Κρήτη, ήδη από τη Νεολιθική περίοδο. Στο χώρο αυτό πράγματι η ανθρώπινη δραστηριότητα καθορίζεται απόλυτα από τη γεωμορφολογία και το χαρακτήρα ενός δοσμένου φυσικού περιβάλλοντος, σε μια αμφίδρομη διαχρονικά σχέση.

Η θετική γνωμοδότηση για την πρόσφατη εγκατάσταση αιολικού «πάρκου» στην περιοχή Σμαϊλογγόσι, δεν αντιμετωπίζει την περιοχή ως ενιαίο αρχαιολογικό τοπίο, αλλά ως άθροισμα μεμονωμένων μνημείων ή επιμέρους τοποθεσιών. Η ανθρώπινη δράση στο απώτερο, μα και πιο πρόσφατο, παρελθόν δεν φανερώνεται μονάχα από ένα μινωικό ανάκτορο, έναν αρχαϊκό ή βυζαντινό ναό, αλλά αφήνει πίσω της πλούσια αποτυπώματα: μεγάλοι και μικροί οικισμοί, οικισμοί-καταφύγια, αγροικίες, φυλάκια, μονοπάτια, ταφικά σύνολα, οχυρωματικά έργα, λιμενικές εγκαταστάσεις, πατητήρια, ξερολιθιές, νερόμυλοι, αλληλεπιδρούν σε διάφορες ιστορικές περιόδους και καταδεικνύουν την ανάγκη προστασίας ενός τέτοιου τοπίου ως ενότητας.

Τον τελευταίο καιρό η ενότητα αυτή διασπάστηκε, οι ανεμογεννήτριες έχουν ήδη τοποθετηθεί, έπειτα από άστοχους χειρισμούς σε μια προσέγγιση που δεν έγινε εξαρχής με επιστημονικά ορθό τρόπο:

 

  1.  Το Υπουργείο Πολιτισμού έπαιξε με τις λέξεις, αναφέροντας ότι αρχικά ο αιολικός σταθμός σχεδιαζόταν «οριακά εκτός» του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου, έπειτα από αλλαγή της χωροθέτησης στα σχέδια της εταιρείας «οριακά εντός». Επικαλέστηκε τον Αρχαιολογικό Νόμο (Ν. 3028/2002, ΦΕΚ A-153/28-6-2002), όπου όμως ορίζεται ότι η έγκριση για εγκατάσταση και λειτουργία βιομηχανικής επιχείρησης «χορηγείται εάν η απόσταση από ακίνητο μνημείο ή η σχέση με αυτό είναι τέτοια ώστε να μην κινδυνεύει να επέλθει άμεση ή έμμεση βλάβη αυτού λόγω του χαρακτήρα του έργου» (Άρθρο 10.3). Εδώ λοιπόν η βλάβη είναι και άμεση (διάνοιξη δρόμων, ταπείνωση αναγλύφου κ.λπ.) και έμμεση (οπτική όχληση, αλλαγή χαρακτήρα δραστηριοτήτων στο χώρο) λόγω ακριβώς του χαρακτήρα του έργου (ανεμογεννήτριες ύψους σχεδόν 100 μ. σε έναν αρχαιολογικό χώρο ήπιου αναγλύφου).
  2. Υποβίβασε την αξία του εγχειρήματος («ένας μικρού σχετικά μεγέθους αιολικός σταθμός») παραβλέποντας το γεγονός ότι ο αριθμός των ανεμογεννητριών δεν μειώνει σημαντικά τον βαθμό επέμβασης στο φυσικό τοπίο.
  3. Η διαπίστωση μετά από αυτοψία ότι στην περιοχή «δεν εντοπίστηκαν ίχνη κεραμικής ή αρχιτεκτονικών καταλοίπων» παραβλέπει τους ποικίλους παράγοντες που επιδρούν στην επιφανειακή ορατότητα των αρχαιολογικών καταλοίπων. Η επιφανειακή έρευνα δεν είναι αρκετή για την απόδειξη απουσίας ή παρουσίας της ανθρώπινης δράσης σε μία θέση.
  4. Επέμεινε ότι «δεν υπάρχει καμία οπτική επαφή με καμία σημαντική αρχαιολογική θέση», μέσα από αυτοψία κλιμακίου της Εφορείας Λασιθίου, ενώ είναι επίσης ευρέως γνωστό στην επιστημονική έρευνα ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να διαπιστωθεί με μια απλή επίσκεψη στις θέσεις, αλλά απαιτεί μελέτη προσομοίωσης όπου θα λαμβάνονται υπόψη τα πραγματικά μεγέθη των ανεμογεννητριών ώστε να ερευνηθεί/ επιβεβαιωθεί η οπτική ή μη όχληση του αρχαιολογικού χώρου (μελέτη με χρήση πληροφοριακών συστημάτων γεωαναφορας/ viewshed analysis).

Εκτός των παραπάνω, η έγκριση του αιολικού «πάρκου» σε ένα χώρο για τον οποίο, εκ των υστέρων και έπειτα από τις πιέσεις της τοπικής κοινωνίας, η Αρχαιολογική Υπηρεσία διατύπωσε μέχρι και την πρόθεση να κηρύξει σε ειδική αρχαιολογική Ζώνη Α΄ για την αποτελεσματικότερη προστασία του, η απόσυρση της προσφυγής των κατοίκων στο Κ.Α.Σ., η μη αυτοδίκαιη άρση της άδειας των εργασιών όταν διαπιστώθηκαν παρανομίες από πλευράς της εταιρείας και η τελική απόφαση του Κ.Α.Σ. που διαπίστωσε μεν παρανομία αλλά επέτρεψε στην εταιρία να συνεχίσει το έργο της, αποτελούν ενδεικτικά μόνο στοιχεία της στήριξης και της εύνοιας που παρείχε το Υπουργείο Πολιτισμού στους επενδυτές.

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων (Σ.ΕΚ.Α.), απέναντι σε παρόμοιες αποφάσεις που αφήνουν το υπουργείο νομικά και ηθικά έκθετο, έκρινε αναγκαία τη συμμετοχή του στην προσφυγή Επιτροπής Πολιτών της Ιεράπετρας προς το Συμβούλιο της Επικρατείας μαζί με άλλα σωματεία και συλλόγους. Ζητά την άρση της νομιμοποίησης και την ακύρωση εγκατάστασης αιολικού σταθμού εντός του κηρυγμένου ως αρχαιολογικού χώρου Ισθμού της Ιεράπετρας. Μια θετική έκβαση της υπόθεσης θα συνέδεε το χωροταξικό των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) με τον αρχαιολογικό νόμο, εμποδίζοντας στο μέλλον την εγκατάσταση ΑΠΕ εντός ή πλησίον αρχαιολογικών χώρων, προστατεύοντας έτσι αποτελεσματικά την πολιτιστική κληρονομιά της χώρας.

ΩςΣ.ΕΚ.Α. δηλώνουμε την αντίθεσή μας σε τέτοιου είδους φαραωνικά έργα, ξεπερασμένης τεχνολογίας και με αποδεδειγμένα περιορισμένο χρόνο ζωής, που επιβαρύνουν ανεπανόρθωτα το περιβάλλον. Καταγγέλλουμε τη σκανδαλώδη προτεραιότητα που δίνει η κυβέρνηση στις ενεργειακές επενδύσεις -παραπλανητικά χαρακτηριζόμενες ως «πράσινες»- θυσιάζοντας φυσικό τοπίο και αρχαιολογική κληρονομιά.

 

  • Θέλουμε αρχαιολογικό πάρκο και όχι πάρκο ανεμογεννητριών.
  • Λέμε όχι στις δήθεν αναπτυξιακές πολιτικές που υπονομεύουν το περιβάλλον και το αρχαιολογικό τοπίο.
  • Λέμε ναι στην ευημερία του τόπου με γνώμονα την προστασία της φύσης, το σεβασμό στον άνθρωπο και τη διατήρηση της συλλογικής μνήμης.
18-08-20

Για την ανάπλαση της πλατείας Υπαπαντής στην Καλαμάτα

 

Η αναστάτωση που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στην Καλαμάτα έχει δίκαιη βάση και δεν θα μπορούσε να μας αφήσει αδιάφορους, καθώς σχετίζεται με την πολιτιστική μας κληρονομιά: Μόλις ολοκληρώθηκε διαγωνισμός ανάδειξης αναδόχου για το έργο της ανάπλασης της πλατείας Υπαπαντής. Ωστόσο, στον ίδιο χώρο σύμφωνα με τους ανασκαφείς, Αθανάσιο Πετρίδη, Ανδρέα Σκιά και Νικόλαο Γιαλούρη, έχουν αποκαλυφθεί από τα τέλη του 19ου αιώνα αρχαιότητες που ταυτίζουν την περιοχή με την αρχαία πόλη των Φαρών. Τα ευρήματα ανάγονται στους γεωμετρικούς, αρχαϊκούς, κλασικούς, ελληνιστικούς, ρωμαϊκούς και μεσαιωνικούς χρόνους. Πέριξ της πλατείας τα ευρήματα εκτείνονται χρονολογικά από την Υστεροελλαδική ΙΙΙ μέχρι και τη Μεταβυζαντινή περίοδο.

Τα αρχαία της πλατείας Υπαπαντής είχαν καταχωθεί στο παρελθόν και στην παρούσα μελέτη δεν προβλέπεται καμία αρχαιολογική εργασία, πλην της επίβλεψης. Η αξία των συγκεκριμένων καταλοίπων διαπιστώνεται εύκολα, αφού μεταξύ άλλων παρουσιάζονται τα ιστορικά και αρχαιολογικά δεδομένα από τον καθηγητή Π. Θέμελη συμπυκνωμένα και εύγλωττα σε σειρά δημοσιευμάτων του τόσο στον τοπικό τύπο όσο και στην εφημερίδα «Η Καθημερινή». Με την επιχειρούμενη επέμβαση η παρουσία αρχαίων στον χώρο αγνοείται, ωσάν να μην μας ήταν γνωστή! Επιπλέον, στην Καλαμάτα με εξαίρεση τα Ακοβίτικα δεν υπάρχουν αρχαιότητες ορατές και επισκέψιμες. Δημιουργείται έτσι η εντύπωση ότι η ιστορία της πόλης ξεκινά τον Μεσαίωνα.

Ζητάμε τη συστηματική αρχαιολογική διερεύνηση του χώρου, όπως προβλέπει η αρχαιολογική επιστήμη και όχι στα πλαίσια ενός τεχνικού έργου, υπό την πίεση του χρόνου και με την απειλή καταστροφής των αρχαίων από τα μηχανήματα. Να προγραμματιστεί άμεσα η αρχαιολογική έρευνα στην πλατεία Υπαπαντής για λόγους προστασίας των αρχαιοτήτων και απόδοσής τους στους πολίτες και στην επιστημονική κοινότητα. Κάθε άλλη επέμβαση μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική για τις αρχαιότητες και θα πρέπει να αποφευχθεί.

Όχι στον περιορισμό, όχι στις απαγορεύσεις των διαδηλώσεων!

Να προασπίσουμε τα συλλογικά, συνδικαλιστικά κεκτημένα μας!

 

 

Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρνει για ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο με άρωμα 7ετίας, το οποίο θέτει αυστηρές προϋποθέσεις στη διοργάνωση και διεξαγωγή διαδηλώσεων. Επιχειρεί να δώσει ένα ακόμη πλήγμα στον συνδικαλισμό, να περιορίσει τις κινητοποιήσεις, τις πορείες, τα συλλαλητήρια, να φιμώσει όλα τα κομμάτια της κοινωνίας που βγαίνουν στον δρόμο διεκδικώντας.

Πρακτικώς, η κυβέρνηση και όλοι όσοι εξυπηρετούνται από αυτήν, δεν μπορούν να κρύψουν τον φόβο τους για τις συνδικαλιστικές, πολιτικές, κοινωνικές αντιστάσεις και αντιδράσεις που θα γεννηθούν ως αποτέλεσμα των αντιλαϊκών πολιτικών και των βάρβαρων, εξοντωτικών μέτρων σε βάρος των ευρύτερων στρωμάτων της κοινωνίας. Δεν μπορούν να κρύψουν τον φόβο τους για τις απεργίες, τις συγκεντρώσεις, τις κινητοποιήσεις, και για τη δυναμική που μπορούν αυτές να αναπτύξουν.

  • Αν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε, και η κυβέρνηση ΝΔ από 1η Ιουλίου 2020 θέτει σε εφαρμογή το Κεντρικό Μητρώο Πραγματικά Δικαιούχων (ΚΜΠΔ), θέλοντας να φακελώσει, και ταυτόχρονα να συκοφαντήσει τα σωματεία, ελέγχοντάς τα με το ερώτημα του ξεπλύματος μαύρου χρήματος και υπόθαλψης της τρομοκρατίας, την ώρα που η ίδια τα τρομοκρατεί με πρόστιμα που φτάνουν έως τα 60.000 ευρώ ανά σωματείο(!),
  • Αν σε πεδίο παγωμένο από συναθροίσεις και συγκεντρώσεις, στην καρδιά της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας, η κυβέρνηση επέλεξε, με συνοπτικές διαδικασίες και Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, να απελευθερώσει τη δυνατότητά της για επιστράτευση των απεργών, και να απομακρύνει από αυτήν το «αγκάθι» των απεργιών(!),
  • Αν σήμερα η κυβέρνηση φέρνει νόμο που ανάλογό του έχουμε να δούμε από το 1971, επιθυμώντας να περιορίσει, να ελέγξει, ή και να απαγορεύσει τις διαδηλώσεις, διατηρώντας τη δυνατότητα να οδηγεί στα δικαστήρια τους συντονιστές των κινητοποιήσεων(!),

αυτό που πρέπει να συγκρατήσουμε ως εργαζόμενοι ή άνεργοι, ως μέλη ενεργά του συλλόγου ή αποστασιοποιημένα από τις συνδικαλιστικές διαδικασίες, ως κομμάτια της κοινωνίας που δέχεται μεγάλες πιέσεις και ετοιμάζεται να δεχτεί αφόρητα περισσότερες, είναι η αλήθεια ότι οι αποφάσεις τους κρύβουν τους φόβους τους.

Όσοι έχουμε απαξιώσει τις συλλογικές διεκδικήσεις και κινητοποιήσεις, υπό το βάρος του κυρίαρχου αφηγήματος πως τάχα «δεν βγαίνει τίποτα», να διαβάσουμε στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της ΝΔ και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, πόσο πολύ λογαριάζουν, πόσο πολύ φοβούνται τη δυναμική του μαζικού συνδικαλισμού.

 

Καλούμε τις μεγάλες ομοσπονδίες της χώρας, τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ, να πάρουν θέση απέναντι στο επιχειρούμενο νέο νομοθετικό έκτρωμα.

Καλούμε τα Εργατικά Κέντρα και όλες τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις και ενώσεις να πάρουν πρωτοβουλίες συντονισμού ενάντια στον περιορισμό και απαγόρευση των διαδηλώσεων. Ειδικά απευθυνόμαστε στο ΕΚΑ και στην ΟΙΥΕ, στα δευτεροβάθμια συνδικαλιστικά όργανα στα οποία υπάγεται ο ΣΕΚΑ.

Θυμίζουμε ότι ήδη από τον Φεβρουάριο του 2020, ο Σύλλογός μας μαζί με το ΠΣΕΠ ΥΠΠΟ έχει καλέσει το Εργατικό Κέντρο Αθήνας σε δράσεις ενάντια στο ΚΜΠΔ, με την έκκλησή μας ακόμη να μην έχει βρει ανταπόκριση.

Εν προκειμένω θεωρούμε ότι πρέπει σύσσωμος ο συνδικαλισμός να βρεθεί στους δρόμους τουλάχιστον την ημέρα στην οποία η κυβέρνηση θα θέσει το νομοσχέδιο για τις διαδηλώσεις για ψήφιση στη Βουλή.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αγωνιστούμε από κοινού προστατεύοντας τις συνδικαλιστικές ελευθερίες, και κεκτημένα μας.

Όχι στον περιορισμό, όχι στις απαγορεύσεις των διαδηλώσεων!

Δεν θα περάσει η φίμωση, δεν θα περάσει η τρομοκρατία σε βάρος των

συλλογικών αγώνων και διεκδικήσεων! Κάτω οι αντι-συνδικαλιστικοί νόμοι!