Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων Σύλλογος Έκτακτων Αρχαιολόγων

Warning: DOMDocument::loadHTML(): Tag wbr invalid in Entity, line: 6 in /var/www/vhosts/seka.net.gr/httpdocs/s/plugins/content/imagegallery/imagegallery.php on line 45

Warning: DOMDocument::loadHTML(): Tag wbr invalid in Entity, line: 12 in /var/www/vhosts/seka.net.gr/httpdocs/s/plugins/content/imagegallery/imagegallery.php on line 45

Warning: DOMDocument::loadHTML(): Tag wbr invalid in Entity, line: 3 in /var/www/vhosts/seka.net.gr/httpdocs/s/plugins/content/imagegallery/imagegallery.php on line 45

Ανακοινώσεις

1η Επιστημονική Συνάντηση Εκτάκτων Αρχαιολόγων

 

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι,

στην προσπάθεια ανάδειξης του επιστημονικού ρόλου των συμβασιούχων αρχαιολόγων, ο Σύλλογος δρομολογεί σειρά δράσεων που θα προβάλουν το έργο των μελών του, θα ενισχύσουν τον μεταξύ τους διάλογο και θα δώσουν μεγαλύτερο βήμα στις οπτικές τους.

Στο πλαίσιο αυτό, ως πρώτη δράση έχει αποφασιστεί η διοργάνωση επιστημονικής συνάντησης τον προσεχή Οκτώβριο με θέμα τις προκλήσεις και τις προοπτικές που έχει θέσει η οικονομική και υγειονομική κρίση στο κλάδο μας. Στο παρόν σας επισυνάπτουμε πρόσκληση, στην οποία αναφέρεται το γενικό περίγραμμα της συνάντησης.

Επιθυμία μας είναι να δοθεί προτεραιότητα στις οπτικές των συμβασιούχων αρχαιολόγων και, για το λόγο αυτό, η πρόσκληση απευθύνεται καταρχάς στα μέλη και στα δυνητικά μέλη μας. Προτρέπουμε τους συναδέλφους, τα ερευνητικά ενδιαφέροντα των οποίων άπτονται των προτεινόμενων ή συναφών θεματικών ενοτήτων, να δηλώσουν συμμετοχή και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.

Η υποβολή τίτλων και περιλήψεων θα γίνει μέσω Googleforms ακολουθώντας τον σύνδεσμο που υπάρχει στην πρόσκληση. Οι περιλήψεις δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τις 400 λέξεις και καλό είναι να περιγράφουν εν συντομία το κεντρικό ερώτημα, τη μεθοδολογία και τα βασικά σημεία/συμπεράσματα της ανακοίνωσης. Η χρονική διάρκεια των ανακοινώσεων δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 15 λεπτά.

Για οποιεσδήποτε ερωτήσεις, παρακαλούμε απευθυνθείτε αποκλειστικά στο sekameetings@gmail.com

Πρόθεσή μας είναι να διεξαχθεί η συνάντηση και δια ζώσης στην Αθήνα. Αυτό θα εξαρτηθεί, βέβαια, από τις συνθήκες που θα έχει διαμορφώσει έως τότε η πανδημία. Σε κάθε περίπτωση, τόσο η συμμετοχή όσο και η παρακολούθηση της συνάντησης θα είναι δυνατή μέσω ψηφιακής πλατφόρμας.

Οι σχετικές ανακοινώσεις θα αναρτώνται τόσο στον ιστότοπο του Συλλόγου, όσο και στη σελίδα της συνάντησης στο facebook (βλ. πρόσκληση). 

Τέλος, με αφορμή τη συγκεκριμένη πρόσκληση, θα θέλαμε να προτρέψουμε τα μέλη μας να ενεργοποιηθούν, να μοιραστούν μαζί μας τις ιδέες τους και να προτείνουν ανάλογες δράσεις, τις οποίες θα μπορούσε να στηρίξει ο Σύλλογος μελλοντικά.

 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

εκ μέρους του ΣΕΚΑ

Πρόσκληση για συμμετοχή


η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ και οι συνεργάτες της

πληγή του σύγχρονου και αρχαίου πολιτισμού

 

Το βράδυ της 25ης Φεβρουαρίου του 2021, λίγο πριν τις 20:00, ο τέως καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ολοκλήρωνε τη μαραθώνια απολογία του στην ανακρίτρια, μια εβδομάδα μετά τη συνέντευξη τύπου της εξαπατημένης, κατά δημόσια δήλωση της ιδίας, υπουργού Πολιτισμού. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ ήταν πλέον υποχρεωμένη να παραδεχτεί πως δεν έπραττε ιδανικά όταν άλλαζε τον νόμο επιλογής καλλιτεχνικών διευθυντών και, για «λόγους δημοσίου συμφέροντος» μάλιστα, προχωρούσε σε μια ακόμη απευθείας υπόδειξη επιτελικού συνεργάτη του.

Λίγες στιγμές μετά τις 20:00, σφραγίζοντας την ίδια ημέρα με έναν σουρεαλιστικό πολιτιστικό κλαυσίγελο, το Ίδρυμα Ωνάση παρουσίαζε στο κανάλι του στο Youtubeτην «Charlotte de Witte, τη Dj φαινόμενο που “νίκησε” τον αήττητο Carl Cox» η οποία «με την ασταμάτητη ενέργειά της, την ασυμβίβαστη και επιθετική της techno, το φανατικό κοινό της και τους περισσότερους από 1,5 εκατομμύριο ακολούθους της στο Instagram, συνεχίζει να συνταράζει τους clubbers σε κάθε γωνιά του πλανήτη στα μεγαλύτερα φεστιβάλ και events του κόσμου, αλλά και σε underground σκηνές και parties». Αυτή τη φορά, συντάραξε τους απανταχού clubbers από τον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης, ο οποίος παραχωρήθηκε με την έγκριση του ΥΠΠΟΑ για τις ανάγκες ενός σόου το οποίο είναι τουλάχιστον ασύμβατο με τον χώρο και από το οποίο ο ίδιος ο χώρος δεν κερδίζει τίποτα ως προς τα μηνύματα που καλείται να επικοινωνήσει.

https://www.youtube.com/watch?v=vX8ZazvWmts

Το Ίδρυμα Ωνάση, με τον ακαλαίσθητο όσο και προσβλητικό για τα αρχαία μνημεία τρόπο που το χαρακτηρίζει, ενδεικτικό της πολιτιστικής του κενότητας, κατόρθωνε για δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες, και συγκεκριμένα μετά τα πανηγυρικά εγκαίνια φωτισμού στην Ακρόπολη των Αθηνών στις 30 Σεπτεμβρίου 2020, να παρουσιάσει ένα οπτικοακουστικό θέαμα που θα ζήλευε κάθε σύγχρονο nightclub, ένα πολιτιστικό προϊόν ταιριαστό με τα στάνταρ αισθητικής ενός «χωριάτη που παζαρεύει τσιμέντα».

Όπως συνέβη και στην περίπτωση των φωτορρυθμικών εγκαινίων στην Ακρόπολη, όπου χέρι χέρι η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ και ο ιδιώτης προσπάθησαν πίσω από αφόρητες μπουρδολογίες τύπου «Σε μία περίοδο γεμάτη σκοτάδι, δεν μπορούμε παρά να βλέπουμε το φως» να πείσουν πως κάτι προσφέρουν στον Πολιτισμό και στον τόπο, έτσι και στην περίπτωση της Αρχαίας Μεσσήνης δεν έλειψαν οι φαμφάρες: «Εκεί που το αρχαίο παραμένει συνεχώς ζωντανό και νέο, έτοιμο να ξυπνήσει συνειδήσεις και φρέσκιες ιδέες για το πώς ζούμε ή πώς θα θέλαμε να ζήσουμε, ανάμεσα στην αρχαία Αγορά, τα τείχη της πόλης, τον ναό του Ασκληπιού και την κρήνη Αρσινόη, ο ήχος του σήμερα παίρνει φωτιά και ορίζει από το μηδέν όχι μόνο το πώς ακούμε, αλλά και το πώς βλέπουμε».

Ο σφραγισμένος για τους επισκέπτες αρχαιολογικός χώρος, άνοιξε διάπλατα τις πύλες του για να κάνει ξανά «το κομμάτι του» το Ίδρυμα Ωνάση. Όποιος άνθρωπος του πολιτισμού είχε την ατυχία να δει το «ξεσηκωτικό κύμα σύγχρονης ηλεκτρονικής μουσικής από τον εμβληματικό αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Μεσσήνης» γνωρίζει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός. Η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ και οι συνεργάτες -ίσως εντολείς της- ιδιώτες, φόρεσαν τα καινούρια τους αυτοκρατορικά ενδύματα, κοσμημένα με γυαλιστερά τεχνολογικά φτιασίδια, για να αποκαλύψουν όχι κάτι περισσότερο από την πολιτιστική γύμνια τους, προϊόν εξάλλου της μεταξύ τους «συγγένειας».

Υπηρετώντας πιστά τις κυρίαρχες αντικοινωνικές και αντιπολιτιστικές πολιτικές, η ηγεσία του ΥΠΠΟΑ και οι ιδιώτες συνεργάτες της είναι δομικά ανίκανοι (αν όχι και αδιάφοροι) να προστατεύσουν, να αναδείξουν, να υπηρετήσουν τον πραγματικό Πολιτισμό, πόσο μάλλον να δημιουργήσουν πολιτισμό. Η «πολιτιστική» παραγωγή της ηγεσίας του ΥΠΠΟΑ και των ιδιωτών συνεργατών της είναι η πιο τρανή απόδειξη της πολιτιστικής ανυπαρξίας τους.

Ο Πολιτισμός είναι δημόσιο αγαθό! Αγωνιζόμαστε για να παραμείνει!

Όχι στην ιδιωτικοποίηση, εργολαβοποίηση, εμπορευματοποίησή του!

 

1.ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ   2.ΥΠΠΟΑ-ΙΔΡΥΜΑ ΩΝΑΣΗ


Ανάπτυξη…ανέχειας

 

Μόνο θράσος και αδιαφορία από την πλευρά του ΥΠΠΟΑ και της κυβέρνησης μπορεί να δηλώνεται από το γεγονός ότι οι 60 και πλέον συμβασιούχοι εργαζόμενοί του στο έργο κατασκευής του νέου αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλλι Πεδιάδος δεν έχουν λάβει τους μισθούς των δύο τελευταίων μηνών και δεν πρόκειται να λάβουν τίποτα μέχρι το τέλος του παρόντος. Το παράδειγμα του εν λόγω έργου, κράχτης της περιβόητης ανάπτυξης, αναδεικνύει τον βαθμό εκμετάλλευσης των εργαζομένων και χλευασμού του λαού.

Δε γίνεται, δηλαδή, να παρουσιάζεται ως έργο πνοής και ανάπτυξης, αλλά να μην υπάρχουν χρήματα για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι τη δουλειά τους. Δε γίνεται να αποζημιώνεται η έκπτωτη και αφερέγγυα Ι ΚΝOWHOW από την ηγεσία του ΥΠΠΟΑ, αλλά να μη καλύπτονται οδοιπορικά στους εργαζόμενους, που καθημερινά διανύουν με δικά τους μέσα και έξοδα τουλάχιστον 80 χιλιόμετρα, για να μεταβούν στην εργασία τους. Δε γίνεται να ασκούνται πιέσεις για τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, αλλά να παραλαμβάνονται εργαλεία 7 μήνες μετά την έναρξη των αρχαιολογικών εργασιών. Δε γίνεται η κυβέρνηση να προπαγανδίζει χάριν της αστυνομοκρατίας την ασφάλεια των πολιτών, αλλά για την ασφάλεια των εργαζομένων να αδιαφορεί, παραδίδοντας 7 μήνες μετά την έναρξη των εργασιών τα υποχρεωτικά μέσα ατομικής προστασίας. Δε γίνεται το ΥΠΠΟΑ να δίνει οδηγίες στους εργαζόμενούς του πώς να συμπεριφέρονται μέσα σε ένα τόσο αχανές και επικίνδυνο εργοτάξιο, μόνο αφού έλαβε χώρα θανατηφόρο ατύχημα στο κατασκευαστικό προσωπικό της αναδόχου εταιρείας (ΤΕΡΝΑ). Δε γίνεται ακόμα και μέχρι σήμερα να μην έχουν οριοθετηθεί με ευκρινή σήμανση οι ανασκαφικές θέσεις. Δε νοείται στο μεγαλύτερο, την παρούσα στιγμή, αρχαιολογικό εργοτάξιο της χώρας να μην παρέχεται από την εργοδοσία, δηλαδή το ΥΠΠΟΑ, επαρκής στεγασμένος χώρος για την προστασία των εργαζομένων σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών. Είναι παράλογο να επικαλούνται περιορισμένα χρονοδιαγράμματα, τη στιγμή που οι ανάγκες σε προσωπικό είναι οι διπλάσιες από αυτές που ικανοποιούνται. Ωστόσο, για τα δημοσιεύματα που ήδη μιλούν για εξάμηνη καθυστέρηση των εργασιών λόγω της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, το ΥΠΠΟΑ δε λέει κουβέντα, ενώ θα μπορούσε εγκαίρως να έχει αναζητήσει λύση στο πρόβλημα του 8μηνου, που, εκτός από ανακύκλωση ανεργίας, επιφέρει σημαντικές καθυστερήσεις στην αποπεράτωση των αρχαιολογικών ερευνών.   

Η πλέον του διμήνου καθυστέρηση πληρωμής των δεδουλευμένων στις παραπάνω συνθήκες εργασιακού κάτεργου, που επικρατούν στο εργοτάξιο του αερολιμένα Καστελλίου, είναι που, όχι μόνο ξεχειλίζουν το ποτήρι της ανοχής, αλλά έχουν καταφέρει να φέρουν στα όρια της ανέχειας την πλειονότητα των εργαζομένων.  

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων απαιτεί την άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζόμενων στο έργο κατασκευής του νέου αερολιμένα στο Καστέλλι Πεδιάδος. Απαιτεί την έγκαιρη και συνεπή πληρωμή των μισθών τους και στηρίζει κάθε πρωτοβουλία που θα πάρουν για τη διεκδίκηση αξιοπρεπών συνθηκών και όρων εργασίας.

17-19 Μαρτίου, ημέρες αιμοδοσίας για το ΥΠΠΟΑ

 

 

Εθελοντική Αιμοδοσία

17, 18, 19 Μαρτίου 2021

Κεντρικό κτήριο ΥΠΠΟΑ

Μπουμπουλίνας 20, Αθήνα

9 π.μ. - 1 μ.μ.

 

Στις 17, 18, 19 Μαρτίου 2021 θα πραγματοποιηθεί εθελοντική αιμοδοσία στο κεντρικό κτήριο του ΥΠΠΟΑ (Μπουμπουλίνας 20, Αθήνα), από τις 9:00 ως τις 13:00. Με έμφαση σημειώνουμε τη μεγάλη ανάγκη για αίμα που έχουν, ιδιαίτερα στην περίοδο αυτή, όλα τα νοσοκομεία της χώρας.

Οι αιμοδότες θα πρέπει να φέρουν μαζί τους Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας για την πιστοποίηση των στοιχείων τους.

Η άδεια (μετ’ αποδοχών) χορηγείται στους αιμοδότες για την ημέρα της αιμοδοσίας (σύμφωνα με τον ν. 5445/2019) καθώς και επιπλέον τρεις (3) μέρες ανεξάρτητα της σχέσης εργασίας του αιμοδότη (δύο ημέρες σύμφωνα με τον ν. 4674/2020, άρθρο 47, και την από 29/5/2020 εγκύκλιο του υπ. Εσωτερικών, και μία σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΑ/ΓΡ.ΥΠ.476571/9641/6-9-2019 έγγραφο της υπ. Πολιτισμού).

Ο κωδικός της τράπεζας αίματος του ΥΠΠΟΑ είναι 11734.

Οι συνάδελφοι που βρίσκονται μακριά από την Αθήνα, μπορούν να δώσουν αίμα την ημέρα της αιμοδοσίας σε τοπικό νοσοκομείο για την τράπεζα του ΥΠΠΟΑ αναφέροντας τον κωδικό. Στη συνέχεια πρέπει να στείλουν τη βεβαίωση στο email του Συλλόγου που διοργανώνει την αιμοδοσία (Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού κλάδων ΔΕ: ), και στην υπηρεσία τους.

Καταγγελία επίθεσης ΜΑΤ σε φοιτητές στη Θεσσαλονίκη

 

Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων καταγγέλλει την απαράδεκτη επίθεση των ΜΑΤ στην κινητοποίηση - κατάληψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία των Φοιτητικών Συλλόγων Θεσσαλονίκης για το ασφαλές άνοιγμα των Πανεπιστημίων το επόμενο διάστημα. Αποδείχτηκε περίτρανα με τον πιο απροκάλυπτο τρόπο πού στοχεύει το κυβερνητικό νομοσχέδιο για την αστυνόμευση των πανεπιστημίων, καθώς η κυβέρνηση μαζί με τις πρυτανικές αρχές αντιμετώπισαν τους αυριανούς επιστήμονες σαν κοινούς εγκληματίες. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα καθώς η κυβέρνηση αντί να ανοίξει με ασφάλεια τις σχολές αξιοποιώντας λύσεις όπως μικρότερα τμήματα, χώρους του ΤΑΙΠΕΔ για χώρους διδασκαλίας, περισσότερες βάρδιες εργαστηρίων, προσλήψεις καθηγητών και επικουρικού προσωπικού χρηματοδοτεί γενναία την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας με 30 εκατομμύρια ευρώ.

Ακόμα μια φορά με μιας τέτοιας έντασης βίαια επίθεση αποδεικνύεται πως για τη κυβέρνηση συνιστά έγκλημα όχι η παιδεραστία, αλλά η υπεράσπιση της δωρεάν παιδείας γι’ αυτό και ξεμάντρωσε τα ΜΑΤ και προχώρησε σε δεκάδες προσαγωγές φοιτητών που διεκδικούν το αυτονόητο: επαναλειτουργία των χώρων εκπαίδευσης με όλα τα μέτρα ασφαλείας, που θέλουν να σπουδάσουν, καταστέλλοντας ανοιχτά τη συλλογική τους δράση. Με το νόμο τους θέλουν να επιβάλλουν τη σιωπή για να μετατρέψουν το Πανεπιστήμιο σε πεδίο κερδοφορίας, με τη γνώση και την επιστήμη χρυσοπληρωμένα εμπορεύματα ξεμπερδεύοντας μια και καλή με εκείνες τις ενοχλητικές φωνές που διεκδικούν τα παιδιά του λαού να μορφώνονται δωρεάν και να διεκδικούν ένα καλύτερο αύριο για όλους τους εργαζόμενους. 

Το εργατικό κίνημα, το αγωνιστικό φοιτητικό κίνημα βρίθουν αγωνιστικών παραδόσεων κι έχουν δώσει διαπιστευτήρια μαχητικής υπεράσπισης των συμφερόντων τους και σε πιο χαλεπούς καιρούς και είναι γελασμένος, όποιος άριστος νομίζει ότι θα βάλει φρένο στους αγώνες. Στηρίζουμε τους αγώνες των φοιτητών, των αυριανών συναδέλφων μας για δημόσια, δωρεάν Παιδεία, για επαναλειτουργία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με όλους τους κανόνες ασφαλείας. Απαιτούμε να μην εφαρμοστεί ο νέος νόμος για την αστυνομοκρατία στα Πανεπιστήμια, απαιτούμε να αφεθούν ελεύθεροι όλοι οι προσαχθέντες.

Αποτίμηση συνέντευξης τύπου της Υπουργού Πολιτισμού κ. Λ. Μενδώνη

 

Εν μέσω σκανδάλων στον χώρο του πολιτισμού και αθλητισμού, το αρμόδιο υπουργείο, σε μια άνευ προηγουμένου υποκριτική και υποτιμητική της νοημοσύνης του κόσμου συνέντευξη τύπου της υπουργού, κυρίας Μενδώνη, προσπάθησε να συγκαλύψει τα γεγονότα, να αποποιηθεί τις ευθύνες του και να παραδεχθεί καθυστερημένα την εμπλοκή των «αρίστων» και «εκλεκτών» του σε υποθέσεις κακοποίησης και κατάχρησης εξουσίας.

Η αναμενόμενη και μεθοδευμένη διασπορά φημών για επικείμενη παραίτηση της υπουργού από την προηγούμενη ημέρα, διαψεύστηκε από την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς το πρωί της προγραμματισμένης συνέντευξης, η οποία ακολούθησε την επί τούτου διοργανωμένη συνάντηση του Πρωθυπουργού με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας για το ίδιο θέμα, την οποία και μνημόνευσε η υπουργός πολιτισμού κατά την έναρξη της συνέντευξής της.

Το ίδιο το κείμενο και το πνεύμα της συνέντευξης, που σύσσωμος ο κόσμος του πολιτισμού παρακολούθησε αιφνιδιασμένος από την εναγώνια προσπάθεια της υπουργού να κρατηθεί στη θέση της και να αποποιηθεί τις τεράστιες ευθύνες της για τις επιλογές και την καθυστερημένη της αντίδραση, καταδεικνύουν ότι ο επικίνδυνος άνθρωπος, που κατονόμασε η ίδια η κυρία Μενδώνη, είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Οι πραγματικά επικίνδυνοι άνθρωποι κρύβονται πίσω από τα αξιώματά τους και είναι εκείνοι που διόρισαν απευθείας τον σκηνοθέτη στη θέση που κατείχε μέχρι προσφάτως, που τον υπερασπίζονταν επανειλημμένως για το ήθος και την αξία του και που καθυστερημένα αποφάσισαν να αποδώσουν ευθύνες σε αυτήν την άνευ προηγουμένου υπόθεση κακοποίησης, διαφθοράς και κατάχρησης εξουσίας, με την ελπίδα να «ξεχαστεί» το θέμα, με τη βοήθεια των φίλα προσκείμενων ΜΜΕ.

H πραγματική διάθεση για ανάληψη ευθυνών για τις επιλογές, τη συνολκή στάση και τους χειρισμούς, θα είχαν οδηγήσει μια υπουργό, με λιγότερα σκάνδαλα στην πόρτα του υπουργικού της θώκου, να παραιτηθεί!